motorkledij op het nieuws.

Algemene zaken, vragen, meldingen, ...

Re: motorkledij op het nieuws.

Berichtdoor OldBill » vrijdag 30 juli 2010, 11:41

Ik ben meer voor het Amerikaans systeem :) 8)
Als je geen PPE (Protective Personal Equipment) lees beschermkledij draagt betalen de verzekerings maatschapijen een heel pak minder uit, zelfs als je in je recht bent 8) , zo ook is het gebruikelijk om in die staten waar je niet verplicht bent om een helm te dragen, een 50% minder uitbetaald wordt bij hoofdkwetsuren bij het niet dragen van een helm. 8) Zo blijft de "vrijheid" van de biker bewaart en moet toch de gemeenschap (zoals hier met het solidariteits principe in de ziekenkas/verzekering) maar gedeeltelijk opdraaien voor de ondoordachte vrijheidsgedachte van sommigen onder ons.

OldBill
TheBlueBandit
GSF 1250 ABS
Gps Streetpilot en Zumo 550
vrees wordt enkel veroorzaakt door de angst voor bestraffing ""Machiavelli""
OldBill
Motormuis
Motormuis

Berichtdoor woopy300 » vrijdag 30 juli 2010, 12:37

hier sta ik volledig achter ,vind het een juist systeem ,grtz
zit ik niet onderwater dan zit ik zeker op mijn honda shadow http://www.belgianbikerscustomclub.net
woopy300
Easy-Rider
Easy-Rider

Berichtdoor highfive0477 » vrijdag 30 juli 2010, 17:08

In dit systeem kan ik mij ook vinden; iedereen blijft vrij om te kiezen wat hij wil en hoe hij dat invult.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
highfive0477
Easy-Rider
Easy-Rider

Berichtdoor herbec » zondag 1 augustus 2010, 8:06

FLUO vest en/of FLUO helm.

Heb steeds een fluovest bij mij en draag het geregeld en zeker als ik eens woon/werk doe (files, spitsuur, valavond, regen, etc...), maar draag het niet consequent (nooit op vakantiereis). Met een rugzak erbij gaat overigens al heel wat zichtbaarheid verloren, maar toch ... .
In Brussel zie ik steeds meer rood/oranje FLUO helmen en ik moet zeggen dat die NOG MEER EFFICIENT zijn in zichtbaarheid.
Je eerste reactie is steeds "een flik" en dat werkt.
Of het een zicht is ? Alles went na een tijd. Maar om daar als duo op te moet kijken, lijkt me niet comfortabel.
Ook belangrijk is een goed voorlicht en hier scooren de meeste moto's heel droevig (mijn Triumph Tiger, met Xenon, incluis).
Degelijk voorlicht vind je enkel bij de tourgerichte machines van BMW en HONDA (FJR ?).

Herman.
herbec
First Timer
First Timer

Berichtdoor sprint » zondag 1 augustus 2010, 9:35

herbec schreef:Ook belangrijk is een goed voorlicht en hier scooren de meeste moto's heel droevig (mijn Triumph Tiger, met Xenon, incluis).

Je hebt groot gelijk wat de Tiger betreft. Ik loop al een tijdje met het idee rond om de modificatie waarbij beide lampen branden in plaats van alleen de linker (of is het de rechter?) te laten uitvoeren, maar ik vrees dat dat niet echt veel gaat uithalen.

En wat beschermende kledij betreft: ik rij geen meter zonder mijn pak. Ook al is het 68° in 't zonneke.
It's better to regret something you have done, than to regret something you haven't done. And by the way ... blazing orange is faster.
sprint
Easy-Rider
Easy-Rider

Berichtdoor herbec » zondag 1 augustus 2010, 17:46

't Is de linker. Maar als je beide lampen laa branden, heb je geen groot licht meer. En als je eens controle zu krijgen onderweg (kans is wel minimaal)?
Ik heb al eens gedacht aan een setje extra lichten (of leds) zoals sommige GS-en dat hebben. Maar waar monteren ?
Misschien is denken aan de nieuwe Sprint GT ?
:oops:
herbec
First Timer
First Timer

Berichtdoor easyboy m1800r » zondag 1 augustus 2010, 20:13

ook opvallend is dat je meer en meer dealers hebt die niks van oranje helmen meer verkopen alsook fluojasjes in oranje... volgens uitbaters wil iedereen geel, omdat oranje voor velen voor :headlight aangeeft. anderzijds vind ik aales die oranje is nog meer opvallen dan het gele. toch vind ik de prijs nog wat te duur van die integraal fluohelmen.
wat licht betreft... idd. de xeneons beginnen goed te scoren, ook de GT idd. en kan knap zijn bvb een donker blauwe moto met blauwe xenon :roll:
www.pan-european.be
bikers don't die; they go just to hell to regroup
rij niet sneller dan je engel kan vliegen!
easyboy m1800r
Tuf-Tuffer
Tuf-Tuffer

Berichtdoor star rider » zondag 1 augustus 2010, 20:27

Beschermende kledij, volledig mee akkoord maar fluo vestjes en zeker helmen vind ik degoutant.
Als iedereen dat gaat dragen ziet ge de bomen door het bos ni meer, dan staat iedereen te schijnen en
moeten we jaar in jaar uit een zonnebril op.
Iedereen moet precies fluo aan gaan doen, voor de politie, hulpdiensten en wegenwerkers vind ik dat normaal
maar als iedereen gefluoriseerd is dan vallen die mensen niet meer op.
En zelfs zet je een zwaailamp op je helm, 85% van de chauffeurs zijn met andere dingen bezig in de auto
dan het rijden zelf, ze hebben je niet gezien fluo of niet.
Vorig jaar van de baan gereden door zo ene, sindsdien drag-pipes geplaatst, nu horen ze me misschien:-)
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
star rider
Tuf-Tuffer
Tuf-Tuffer

Berichtdoor easyboy m1800r » zondag 1 augustus 2010, 21:45

:lol: :lol: ik had op m'n intruder M1800R open uitlaten, toen maakten ze idd snel plaats... maar toen ik thuis kwam piepten mn oren nog van het lawaai; nu rij ik met originele uitlaten op mn pan 1300, muisstil... dus zoek je wel iets anders...
maar idd, mensen achter het stuur doen er alles, en ik geef toe, durf ook wel naar gsm piepen tijdens autorijden,...
laten we gewoon hopen dat iedereen zn geluk bijzich mag hebben.
www.pan-european.be
easyboy m1800r
Tuf-Tuffer
Tuf-Tuffer

Berichtdoor herbec » maandag 2 augustus 2010, 6:12

Ik was in het begin ook tegen moto's met teveel lawaai.
Reed zelf met PAN 1100 - ook muisstil en blijvend zeer bedeesd als je sportief ging.
Heb nu Triumph. 3pitter heeft meer klank, zonder overdrijven, en dat merk je inderdaad.
Heb test gereden met Ducati, met gewone uitlaat, en dan viel me direct op dat de mensen een km verder al omkijken van wat er aan komt.
Nu mag het voor mij dus ook wel wat meer "muziek" maken. Ik zou zeker een speciale uitlaat overwegen, zonder evenwel de DB-limieten te tarten.
herbec
First Timer
First Timer

Berichtdoor easyboy m1800r » maandag 2 augustus 2010, 8:13

voor voetgangers, fietsers,... ja kan nuttig zijn... maar te is te... zeker voor wie veel km's doet... trouwens bij te zitten ze alvlug achter u aan :headlight en zodra je grens eens overwil... is het er helemaal om zeep
www.pan-european.be
easyboy m1800r
Tuf-Tuffer
Tuf-Tuffer

Vorige

Keer terug naar Algemeen